Gör ett av 15 val.....

Ringde till försäkringskassan idag....o så ringde jag till handels a-kassa oxå. Fick ta lugnande innan.....

Kl 09:00

"Välkommen till Handels Administrativa....avdelning 25"....Zzz....snälla.....prata lite fortare. Eller har jag ringt för att få hjälp med läs o skrivsvårigheter?.....(Tack Gud för att det finns hjälp för det). Jaja...det hör inte hit....inte nu.

Kl 09:07

"Gör ett av följande val"......säger den släpiga rösten som ska verka kunnig i att föreslå pigga små val så här på förmidda´n. Orka!!!
"Tryck 1....om du vill prata med en handläggare".......hm...undrar om det finns fotläggare oxå?
"Tryck 2...om du är kaffesugen"....ja varför inte....det här verkar ju ta tid.
"Tryck 3...om du vill att vi spelar Powel Rammels; "Var är tvålen".........ÄRLIT!!!!!
"Tryck 4...om du vill veta när nästa utbetalning sker"..................veeem bryr sig.....klaffar ju ändå aldrig.
"Tryck 5...om du har frågor som rör områden utanför Handels".......Äh....vart fasen ringde jag nu igen?

Sätter på lite kaffe medans hon babblar......

Kl 09:13

Oj då...jag har missat några val. Kanske ska lägga på o ringa upp igen för o höra...? Nä....Våga missa några val liksom...

"Tryck 8...om du undrar över varför jag pratar så sakta".........................HAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Tryck 9...om det gäller inträde, urträde, träd i största allmänhet eller om du vill få gratisbiljetter till Bomull nästa lördag"......................Det här var ju nåt nytt......undrar om man kan beställa från HM via Handels???
"Tryck 10...för att ställa dig först i kön"....................Men hallå....stopp! Piiiiiiip.........varför sa hon inte det först i början...? Ååå...
Tuuut.........tuut................"Du har gjort ett ogiltigt val......val nr 10 finns inte längre.....vi ber om ursäkt" ........Men för HEL-VE-TE!!!!!!!!!!!!!!  Vad styyyyr ni med?????
"Tryck 11...om du vill höra Powel Rammels"....................PANG, PANG!!!!!!!!!!!!!!!! Ser hur min hand har tagit över totalt o slår våldsamt telefonluren mot bordskanten.......Fatta trööögt! Jag har redan den låten på min Winamp!!!

Kl 09:24

"Tryck 12...om du vill få hem blanketter i olika pastellfärger angående jobbansökan innom Handels"................Zzz....
"Tryck 13...om du över huve´taget lyssnat på vad jag sagt.....vill egentligen inte jobba här, men det var min ända chans att slippa den förhöjda......".........................men människa!!!! Gå till en terapeut eller nåt......jag orkar inte ta det här nu!!!................Äh....för en sekund så trodde jag att hon hörde vad jag sa....
"Tryck 14...för att snabbare komma till sista valet"...................Jaaaaaaaaa!!.....Piiiiiiiip.................

"Du har nu kommit till det sista valet, val nr 15.....Tryck 15...för att inte välja nå´t....utan dröja kvar så tar vi ditt samtal så fort som möjligt"..........................Du har nr 49 i kön.....................

Kl 09:36

Tuut...........tuut....................tuuuuuuuuuuuuut................."Du har fortfarande nr 53 i kön"........jamen sååå kan ni väl inte göra?????????? Jäkla skit-kassa!!

Utbrott: WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

Kl 09:51

"Välkommen till Handels A-kassa"...................Hej....jag heter ........"Våran telefonkö är nu fylld.........var god återkom nästkommande vardag eller försök senare".........................................

Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip----------------------------------------please call 911.


Tack vare Handels o andra pigga myndigheter så över lever sjukvården....


// Puman




 

Kommentarer
Postat av: syrran

tack för att du & dina tankar finns.....jävlar i havet vad jag garvar...får man svära här på bloggen förresten??!!

kramkram

2008-04-07 @ 19:18:06
Postat av: mysmongo

jävlar, jag trillade av stolen redan på första raden!! (fick man svära? ..ja, det fick man.)
HAHAHAHAHAHAHA klockrent.... klockrent.

2008-04-07 @ 20:03:59
Postat av: Esteban

hehe...kul skoj hörru !! de här e ju riktigt underhållande!!
greetings from the naijsers by the way, va nåra här på fika förut
!!

2008-04-07 @ 21:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0