Tillbaks från en svettig intervju...

Jaha....då har man varit o snakket med caféchefen...typ. Det var lite nervöst innan så....ni vet...när man bara går o väntar. Men jag tog en kaffe o spanade in stället....väldigt mysig stämning. Utsikt över kamelerna.....men dom var inte där nu....dom bor i gamla elefanthuset för tillfället.....medans byggrabbar lägger nytt tak. Äkta vass...jo det är sant. Dom sitter där uppe med varsin virknål o knypplar...o det blir fräscht asså.

Ja...klockan blev dags att gå fram o fråga efter chefen.....på stapplande ben (benet), gick jag fram o frågade snällt....fick typ fram nå´t.......bbläaae.......smack, smack....tungan hade ju liksom torkat fast i gommen....haha! In med ett tuggummi bara medans jag väntade på henne. Tugga, tugga....få fram lite saliv......
O så kom hon! Rederietstjärnan........hon åkte som på ett rullband fram till mig o tindrade med sina ögon.......nä men vänta lite här nu.......vart hamnade vi nu?  Fel, fel, fel.....
Hm...hej, hej....vil du ha kaffe? Ja tack....har ju inte ont i magen redan så varför inte. Bla, bla......parkprat.....zoo....utveckling...vad pysslar du med? Jaha....tatueringprat......serveringsprat......bla, bla.....gott kaffe hörrö. Jaha, nähä....du kan börja när du vill i stor sätt. Va! Kan di ta det där på engelska tror du....är inte säker på att det heter samma som på svenska.  Vi går upp o hälsar på dom andra cheferna......ja.....(har väl aldrig trippat på så bra i trappor som nu). Hej, hej....det här är våran nya servitris......ja just det ...det är jag ja....
Jag mejlar dig.....o så kommer du ner snart igen.....PANG!!! O där stod jag igen utanför cafét o beundrade kameltaket i äkta vass.

Det var det.......NÄSTA!!!


//Puman

Kommentarer
Postat av: mysmongo

woohoooo!!! kuuul!
men jag får inte bort bilden: stor, välmusklad byggpojke, knypplar vasstak... hahaha

2008-04-21 @ 21:57:16
Postat av: Cattis

Shit vad trög jag är. Ringde dig igår på fm, ingen hemma. Undrar när det var hon skulle komma hem ? Kollade din blogg ett par timmar senare. Nu har hon skrivit igen, och fick jobbet, fan vad kul. Det betyder ju att hon är hemma (eftersom hon har skrivit på bloggen) så då måste jag ringa igen...Inget svar....Amen mitt pucko, hon är ju kvar i DK. Shit pommefrites. Ring mig när du kommer hem. Jeg savner dig. Puss

2008-04-22 @ 10:30:49
Postat av: syrran

συγχαρητήρια δουλειά.....typ grattis till jobbet....!!
Va faan man har ju lexin....
Men jag kom ju på.....vad tomt det blir....och vad jag saknar dig...redan....snyft!!

Kom hem snart va....
Kramar i massor.............

2008-04-22 @ 19:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0