Dansk då...eller??

Hepp, hepp....!!

Jag bor i Danmark....jag bor i Danmark...jeg bor i Damnerk....nja....riktigt än har inte gröten infunnit sig helt o hållet. ÄRLIT!! Tar väl inte 5 dar att härma efter ett språk eller framförallt inte en DIALEKT! Jo för vissa går det väldigt fort....men guuud va pinsamt det blir att lyssna på såna människor...speciellt om man känner dom...Hm...

Flytten i lördags gick fint. Tappade inte nåt från släpet......men låset tappade vi i en brunn....HAHAHAHAH!!!!!
Lägenheten ligger i Österbro...lugnt område....nära till IKEA:) Det är en tvårummare med ett lagom stort kök. Inget matbord får plats dock....men det ryms i vardagsrummet. 2 balkonger......trägolv med feta springer i......o där trivs.....mm.
Men f-n så skitigt det är/var...(har inte hunnit städa allt än). Vi tror att lägenheten har stått tom ganska länge....eller så städar man inte när man flyttar ut. Fast toa o sånadär viktiga avdelningar var ju rena....jaja. Orka analysera!!

Igår var vi på IKEA....ligger i Gentofte....typ 10 min med buss 150S. FRÄSCHT!!!! Kände mig hemma där när man kom in alla fall....:)
Garderober, balkongbord(som jag fick ner priset på), speglar, stolar....mm......hemkörning....tackar, tackar! Smidigt värre......men åh...hallå! Vi glömde ju hängstången till garderoberna......så jag tänkte ta en pigg liten promenix tillbaka idag. Gör ju inget....sonnen skiner ju!

Annars känns det väl helt OK. Tar ju ett tag innan saker o ting tas in o så.....men det blir nog bra. Ska ju hem till Swedala om en vecka drygt....:)


Hörs då....

//Puman

Kommentarer
Postat av: Tild@

ååååh... det låter som att mossan börjar anpassa sig....bra där!!! Jag saknar dig dock:( Ingen att hänga med ju..men men som sagt snart kommer du hem och snart rullar ju jag vidare:). love u

2008-06-05 @ 10:51:50
Postat av: mysmongo

woohooo hon leveer!

bra jobbat där, med låset, haha! ja jisses snart är ho hemma en sväng.. spotta ut gröten innan du kommer...

2008-06-05 @ 22:18:40
Postat av: Karin Forell

Nu var det jag som tappade den lille nyckeln i brunnskrället. Samma sak var nära att hända häromdagen..... nej jag bar skojade

2008-06-12 @ 11:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0