Havsbris o ljummen hud....

Jaha...då var det lördag! Jippi!! Ännu en dag i soffan med benet i högläge. Fast nu kan jag ju röra mig bättre o bättre.....ska väl inte klaga. Finns ju dom som aldrig få ligga på soffan liksom..:)

Skulle vilja att det var sommar nu....o att jag bodde i ett hus nånstans...lite mer söder ut.
Det är ett enplanshus, vitt.... med fönster som går ända nerifrån o upp. Jag tror teglet är svart.....o så är det ett staket oxå....o det är...vitt. 
Vet ni vad jag hör när jag går ut på stentrappan? Havet! Så ljuvligt.....så lugnande....ahh...tar en klunk av min nypressade ananasjuice. Medans solens strålar mer o mer dansar över gräset funderar jag på vad jag ska göra en dag som denna.....
På väg ner till vattnet... havet, fylls mitt sinne av lek...av lust. Lust att allti få vara fri......framförallt i tanken. Spelar ingen roll...jag är ju här nu eller hur!?
Stannar för att låta vinden busa ett slag....tittar upp mot huset. Det är fint. Det är mitt. Det är hemma.
Mina funderinger över dagens åtagande har stannat....jag ska bada!  Låta vattnet..havet bära mig en stund...Låta varm hud överlåts i ett havs svala sjal.....
Vinden blåser min hud torr o solen värmer den ljummen innan jag är uppe vid huset igen....
Stentrappan blir åter en avsats för nya upplevelser o tankar...............


image10


HJÄÄÄLP!!!!! F-n!! ...............Kattjäkel.....jag drömmer ju.......Zzz.........här ju.......jaja...du är hungrig.......kommer...






//Puman

Kommentarer
Postat av: mysmongo

åååååh jag drömde oxå! när jag läste....

2008-03-29 @ 23:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0