Oförbrukat liv? Nej tack!

När jag kom hem från Indien för typ en månad sen, hade jag ångest. En stark ångest .....typ en vecka. Nu har den övergått i nån medel-klass-ångest som gör sig påmind när jag tänker tillbaks, ser bilder eller känner dofter därifrån.
Man säger ju "borta bra, men hemma bäst". Men....tänk om man inte tycker så då? Man kanske inte ens har nåt hem, eller ett ställe med "hemkänsla". Man söker något hela tiden. Jag kanske är en sån....?!

Indien ja.....jäkla fint place asså. Åk dit om ni får chansen.

Vart jag ville komma var.....hm.......när jag kom hem så kände jag att nä......jag vill inte leva på ett o samma ställe hela livet. Jag vill inte leva mitt liv på rutin. Samma sak dag ut o dag in. Det finns så himla mycket att se, att uppleva.....Sverige finns liksom kvar på kartan.
Varför har vi fått ett liv som vi ändå inte utnyttjar?

Ja men dra då....kanske ni tänker. Duger inte Svedala så är det ju bara att dra.....jo visst! Tanken har slagit mig flera gånger, men jag har ändå fallit tillbaks till det här.......jag-har -det -bra-här-syndromet........orka röra sig.....orka se nya saker.......(som han säger i let´s dance):....MEN.......den här gången tänker jag gå på den tanken, den känslan.
Jag drar!!!!
Så ......nästa gång ni ringer får ni slå landsnr: +0045...:)


//Puman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0