Vissa likheter.....

Nu vet jag vad min katt försöker efterlikna! En KAMELEONT! Jaja....katten tillhör klassen rovdjur o kameleonten kräldjur....men båda hör ju till djurriket o är lika sega....verkar det som.

Picture this...:

Likt en kameleont smyger HON upp i soffan där jag sitter. Hon stannar upp o balanserar på tre ben....BLIXTSTILLA som HON står börjar hennes ögon mystiskt röra sig runt, runt för att kolla så att kusten är klar. Ja...nu är ju kameleontens ögon helt oberoende av varandra men det verkar HON inte bry sig om.....HON försöker....men jössös!......HON ser ju bara vindögd o fånig ut!

Helt plötsligt har min soffa förvandlats till ett tropiskt madagaskar....där kuddar blir jaktplatser o hm...mina fötter byten.
HON står kvar på sina tre ben o gungar lite försiktigt framotillbaka....kanske har bytet satts i fokus?!  Det verkar som att HON på nåt sätt vill...vad ska jag säga....ändra på sig. HON är spänd o tycks mer o mer bli liksom "uppblåst". Mm.... anar jag  en färgskiftning?  Nä....tänkte väl det. Snälla! Du är KATT!
Kamouflerad eller inte...... uppblåst, närmar HON sig foten..ähh..."bytet" .....stannar upp igen, kör ett varv med ögonen för att sedan låsa fast dom. Redo att ......ATTACK!!!!  HON kastar sig över sitt "byte", sätter sina vassa rovdjurständer i dess... hmm...hålfot o sträcker sedan ut sin KORTA tunga för att ...tja...inte vet jag.....efterlikna sin avlägsna släktings sätt att fånga sitt byte på "långt" håll.
Tack  Snälle Felis Catus att du kom på vad du var......



image9image10

Vissa likheter???

Kommentarer
Postat av: Ullis

Haha, du är för söt. Och som utlovat, läser jag ju såklart din blogg! Asbra!
Nu har jag just tagit en liten caipirinha, nu ska jag ut och äta resten av middagen, lite oxfilé, potatisgratäng och sallad... Till efterrätt blir det nog Häagen-dazs glass och lite amerikanska blåbär... Hehe.
Ta hand om dig ORDENTLIGT nu, hör du det? Unna dig något gott. Så får vi höras av och snacka lite skit när jag kommer hem från paradiset, om det nu ter sig så illa att jag måste kolla hem alls, dvs.
Puss & Kram.

2008-03-29 @ 00:30:49
Postat av: Ullis

Haha, du är för söt. Och som utlovat, läser jag ju såklart din blogg! Asbra!
Nu har jag just tagit en liten caipirinha, nu ska jag ut och äta resten av middagen, lite oxfilé, potatisgratäng och sallad... Till efterrätt blir det nog Häagen-dazs glass och lite amerikanska blåbär... Hehe.
Ta hand om dig ORDENTLIGT nu, hör du det? Unna dig något gott. Så får vi höras av och snacka lite skit när jag kommer hem från paradiset, om det nu ter sig så illa att jag måste kolla hem alls, dvs.
Puss & Kram.

2008-03-29 @ 00:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0