....log nånting

För att inte särbehandla eller diskriminera någon så har jag ett förslag som jag hm...kanske..vem vet...slänger  in till riksdagen nästa gång dom har kafferast.

Jo...ni förstår. Hur kul är det att ibland tala om vad man har för yrke osv. Tycker kanske att det är lite pinsamt att säga....
- Jag är slamsugare.....eller...jag är sopåkare.....eller ännu värre....jag jobbar med mongon....HAHAHA!!!
Nu ska vi ju alla vara stolta över det vi arbetar med o inte skämmas. Men tänk om vi kunde göra om alla yrkestitlar till nåt som slutar på LOG. Ni vet ORNITOLOG, KRIMONOLOG, TEKNOLOG....ja...ni fattar va? Alla yrken skulle låta "viktiga" o man skulle alltid bli bemött med respekt.... typ.

Scen 1

- Kul...vad jobbar du med då?
- Jo jag är kassolog på iCA här nere.
- Oj! Det måste va jätteintressant. Lång utbildning va?
- Mm....



Scen 2

- Det var längesen. Vad har du haft för dig?
- Lite av varje. Har pluggat...läste till torkostjärtolog....
- Ja ja........?! Kul...!


Scen 3

- Jorå...det rullar på vettu. Jobbar som sittolog i repan på krim.
- Mm...sitter mest va? Jobbit asså..
.


HAHAHA!!! Ja jäklar vad kul det skulle va att prata om sitt yrke. Ingen fattar nåt o vågar heller inte fråga....för det i sin tur kan ju oxå va lite pinsamt. Ju mer krångel i talet desto bättre...äh....

//puman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0