6-mån kontroll

Ja...asså det har gått 6 månader sen jag opererades. O ja....trivs rätt bra med DD-kupa.....HAHA!!! Mm...ni skulle må då va?

Nä....KNÄT förståss! Var först hos ortopeden i torsda´s. Hos Dr Ove......som ringde o sökte mig på just ORTOPEDMOTTAGNINGEN. Där hade jag gått in....för det stod ju på kallelsen....eller? Ja,ja....det var iallafall "Doktorn kan komma" på tv.n därinne, så nån nöd gick det ju inte på mig direkt.

- Ursäkta...hallå!! Är det du som är ...äh....blädder, blädder.....ja...hon med knät?
- Aaa....
- Ja....Ove ringde o sökte dig. Han väntar på dig inne på SJUKGYMNASTIKEN.
- Aaa....kan du vänta lite bara.....måste se vad som händer här....Dr Standish ska operera.......Va? Jaha....gör han. Mm....men det stod ju faktiskt ORTOPEDMOTTAGNINGEN på kallelsen jag fick hem.
- Nä det tror jag inte att det gjorde....jag menar...det brukar det aldrig göra. Eller? Skit samma.....han kan ta emot dig nu.
- Suck! Ja...du är väl bara anställd här o kan ingenting som vanligt. Usch! Vanliga människa......!

Väl inne på Rehab/sjukgymnastik

- Hallå! Ove?! Nähä...var fan är han nu då? Jaha....fikarast. Nämen titta ....där kommer han, med smulor i hela nyllet. Asså....kan man inte försöka dölja det lite iallefall?
- Mm...hej! Vill du ha en kaka?
- Va!?
- Nä...kanske inte. Hm.....slå dig ner här på britsen så ska jag mäta lite glapp o böj o streck.......
- Du...psst! Du har bullpapper under skon.......
- Va?! Jasså...jaha.....hm....hehe, så det kan gå ja. Asså...pappret går ju inte utan jag menar....ojdå, så situationen gick...eller hur det var, vart.
- Ove.....? Ska jag komma tillbaka imorgon? Nä....tänkte väl det.
- Ser bra ut.....................................................fattas lite som vanligt på böjningen, men det kan säkert Dr Eriksson fixa till imorgon.
ORKA!!!!


Dagen därpå hos Dr Eriksson

- Ja...var det ridsport du höll på med?
- Amen för HELVETE!! Nä!!! COMBAT!!!!!
- Mm.....??????????
- Jaha....?
- Ska du dölja benen eller får man se?
- Ja, det är som vanligt. Pang på bara!!!
- Känna, lirka, BÖJAAAAAJ!!! Tycker du har hunnit träna upp det riktigt bra. Härligt. Fortsätt så.
- Hör av oss om ett halvår igen......o du ....ta det lugnt där ute på ridbanan. HEJ!
- ----------------------------mmm.


Jaja........Nu har jag varit o kollat o det känns bra. Ska kontakta dom om jag vill göra ett styrketest framöver. Det kan ju va bra kanske....






//puman
 

Kommentarer
Postat av: karin

HAHAHAHA

så klockrent.. du o ditt knä.. eller var det armbågen? ja man skulle ju inte bli förvånad...

2008-10-13 @ 22:01:50
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/
Postat av: karin

...bli förvånad om doktorerna trodde att det var armbågen alltså. istället för knät.

Inte att du skulle gå och paja armbågen.

jag ville bara förtydliga det, för det kändes inte som det framgick i den första kommentaren, som för övrigt, även den, var helt överflödig.

2008-10-14 @ 17:46:17
URL: http://mysmongo81.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0