"Finns det några snälla barn här?"

Mm....kanske det kanske.

Jag måste bara få spy lite över det här med julklappar. Eller ska jag säga statushöjare...?



En gång för lääänge sen, satt 3 förväntansfulla barn o tittade storögt på alla julklappar som låg under granen. Dom sa ingenting, utan bara satt där o tittade.
Dagen gick långsamt tyckte dom....det skulle ätas o drickas. Varje gång dom gick förbi granen o alla julklapparna, sneglade dom nyfiket. Men dom sa fortfarande ingenting.

Äntligen kom kvällen o dom visste att snart skulle det knacka på dörren o in skulle TOMTEN komma.
O mycket riktigt...Det knackade på dörren o TOMTEN klev in.

3 solstrålar satt tillsammans o bara väntade....skulle dom få någon julklapp? Jodå...dom fick. O när dom väl fick o öppnade sina julklappar, strålade dom mer än själva solen.

Glada, tacksamma o NÖJDA såg dom till att klapparna fick en säker plats innan dom gick till sängs.




Ja....behöver jag säga mer?

Vart tog det här vägen?

Är det nån som väntar med spänning....?

Nä.....för det är f-n bara ett jäkla tjat om dessa julklappar. Är det inte barn som tjatar o river i klapphögen så är det vuxna som får ångest över vad o till vem o för hur mycket dom SKA köpa.

Jag vill fira jul tillsammans med människor som rent ut sagt SKITER i julklappar o där intresset för att umgås är störst.



//puman

Kommentarer
Postat av: Cattis

Halleluja!

2010-12-04 @ 12:22:02
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Jenny F

Amen to that! Fira med mig....så blir det torra popcorn som trillar ut ur en hemmagjord smällkaramell som från början var en toarulle!! =)



Håller med dig!

Du får en julpuss av mig och jag vill INTE ha nått kakfat...moouuhahahah!!



2010-12-04 @ 14:35:24
URL: http://forell.nu
Postat av: Cattis

Fast jag måste krypa till korset...

Jack har köpt en liiiten julklapp till Julia. Det var när vi var på Ullared. Den bara låg där och var så fin (och billig) och skulle passa perfekt på Jullan. Han såg det från vagnen liksom.

Och vem är jag att säga emot mina barn?

Jag försökte men han propsade...jag fick helt enkelt ge med mig....förlåååååt ;-)

2010-12-04 @ 17:15:53
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: puman

Det är luuuugnt!! Såna julklappar gillar jag=) Såna som man ser o tänker att...hm...det där skulle den eller den vilja ha eller bli glad av=)

2010-12-04 @ 18:41:55
URL: http://enpumastankar.blogg.se/
Postat av: Jenny F

Cattis: Det kommer ju från hjärtat..... En liten varm, glad tanke från dig till din vän. Det är underbart att få ge...men inte med krav och att det BARA ska vara ett stort jävla berg av paket som barnen inte kan uppskatta och känna glädje av.... Julen handlar, tycker jag, om kärlek, familj, vänner, glädje....



Vill förtydliga min egna tidigare kommentar: Jag vet att du Josefin ska fira någon annanstans än hos mig och jag menar absolut inte något negativt och jag menar absolut inte att jag anser att du skulle ha det bättre med mig. Så där, nu vet vi det! =) Go Jul alla glada!! =)



KRAAM

2010-12-04 @ 20:45:54
URL: http://forell.nu
Postat av: Cattis

Mmmm...det är ju inte för inte som ni är mina två favoritsystrar!

Puss på er tjejer ♥

2010-12-04 @ 20:51:25
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: puman

Hehehe!! Jag fattar Jenny!! Men liiiite bättre skulle det vara va???;)



Puss o kram

2010-12-04 @ 21:33:38
URL: http://enpumastankar.blogg.se/
Postat av: Lillis

Japp, umgås är nr 1. Absolut! :) Men skiter i julklappar gör jag icke. ;) Älskar att ge, mer än att få. :) Men 100 st helt onödiga paket ska det ju inte vara. Känsla, tanke, nyfikenhet, glädje- såna grejer ska det handla om. Definitivt inte pengar som sagt. :) Kram

2010-12-05 @ 02:04:10
Postat av: Cattis

Föreslog på din systers blogg att vi kunde ta och ses innan jul. Läs och begrunda :-)

Spåna med syster på onsdag och återkom.

Eller skit i det om ni inte känner för att ses alla treee.



Puss

2010-12-06 @ 15:50:36
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: lasse

hej,

Är det oss du menar? "Jag vill fira jul tillsammans med människor som rent ut sagt SKITER i julklappar o där intresset för att umgås är störst."

Här i Herstaberg är det frivilligt att både ge o ta emot julklappar desutom gillar vi att umgås både hemma o borta/lasse



2010-12-20 @ 19:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0