Det stör mig...

Har precis vaknat. Kunde inte sova längre. Det är ju sommar ute o så är det nån som inte låter mig ligga som jag vill=)

Låg o funderade på andra saker som jag kan störa ihjäl mig på. Träffade en gammal bekant härom dagen. O som vanligt så blir det ju prat om hur stor magen har blivit, hur mycket man har gått upp i vikt osv. Visst...det är klart att snacket blir lite snävt. Men STOPP!
Nå't som jag ICKE vill höra är allt om att:

"Passa på nu...för sen blir det inte mycket sova".
"O då blir det så jobbigt".
"Ni kommer inte ha särskilt mycket tid för varandra".
"O förlossningen kommer inte bli lätt...räkna med minst 10 timmar".



Jag måste säga...o nu är jag helt ärlig. Majoriteten snackar om hur JOBBIGT allt blev när man skaffade barn.
MEN FÖR I HELVETE!!! VARFÖR SÄRADE NI PÅ ERA BEN FRÅN ALLRA FÖRSTA STUND??

Vad tror man när den lille har kommit till jorden? Att det var skrollan-dockan från vinden som kom fram?



PUST!!

Visst...klaga o ventilera o allt det dära måste man få göra, men tänk till innan NI bestämmer vad det är som ska suckas o stönas om.

Miraklet som många får är ju förhoppningsvis friskt o lever.

Min man kom hem häromdagen o berättade nå't fruktansvärt.
En kollega/familj väntade barn. Samma dag som den lilla föds dör deras 3-åring.



//puman

Kommentarer
Postat av: Cattis

Nej, vad hemskt. Stackars familj!



Jag kan inte annat än hålla med.

Men jag skiljer mig nog från mängden hoppas jag...jag brukar mest prata om hur fantastisk en förlossning är och hur underbar den första tiden med bebisen är. Men det beror nog på att jag har John. Hade jag haft en jobbig första tid med lite sömn, gap och skrik så är det nog lätt att det blir som du skrivit ovan.



Vi ses i kväll!



Puss o Kram



2010-06-03 @ 08:13:54
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Jossan

Håller med föregående talare, fick höra precis samma saker då vi väntade Agnes, kan inte säga att något stämde, har aldrig varit med om någe finare och något så underbart. Antingen vet man inte vad man pratar om eller så vill folk bara skräms. Hoppas allt är bra med er annars, sköt om er i värmen :D Kram Jossan

2010-06-03 @ 22:09:29
URL: http://jossansunderbaraliv.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Hahahaha!! Den med Skrållan va ju bäst!!



" Vänta Ni bara när Ni pluppat ut tre små troll o den ene skriker lungorna av sig, den andre drar katten i svansen o den tredje skriker för femte gången: FÄRDIG!

Hahahahaha......i det läget är jag lugn som en filbunke....fortsätter att dricka min latte o löser det sista i mitt korsord....nähä ;-) "



Njut!!

2010-06-03 @ 23:25:50
URL: http://forell.nu
Postat av: C. Alexis

Tjo! Grattis till bröllopet! :-)

Och grattit till det lilla pyret i magen.

Tänkte på inlägget... Det kan vara hur lätt som helst när man får barn. Allting är sig likt bara att man får en till familjemedlem - som man älskar mer än allt annat. Man kan njuta av dagen för att man får sova om natten och man kan njuta av varandra. Det kan också bli precis tvärt om. Man orkar inte med att vara social med sin partner för man får inte sova om natten. Det enda man tänker på hela dagarna är "när fan ska man få sova????!!!" MEN ändå finns det inget bättre än barn. Dom är helt underbara och man älskar dom, sätter dom på en pedistal. Livet börjar när man får barn och man vill inte leva en enda dag utan dom!:-)

Lycka till!

2010-06-05 @ 20:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0