Middagen igår...

...blev RAGGMUNK I LÅNGPANNA! Tänkte att det kunde vara smidigare än att steka. Ja menar...nu när man har barn så har man ju knappt nån tid över....ääää.

Inget konstigt...

2 ägg
4 dl mjölk
1 dl vatten
1½ dl mjöööl dö'
6-8 potatisar
2 paket bacon
smör
salt

vispa ihop smeten som vanligt...riv knölarna grovt o ha i smeten. Smeten kan gärna stå en stund innan smeten hälls i långpannan.
Stek på baconet o peta sen ner det i smeten i långpannan där smeten är...Se till att inte baconet smiter upp från smeten...då det lätt kan bli bränt.

Ugn 250 grader ca 30 min.



Färdigt!!!

Jag tänker i fortsättningen steka mina raggiga munkar....tycker det blir liiiite mera krispigt då.


//puman

Kommentarer
Postat av: Jenny F

Verkar ju smidigt... Blir det lite ugnsoannkakekonsistens kanske?

Jag älskar ju raggmunk men det tar ju ett tag att steka. Raggmunketräff kanske med dubbla pannor att steka i =)



Må gott i stormen.

Flätbrödet då?? =)



KRAAM

2010-11-24 @ 13:56:40
URL: http://forell.nu
Postat av: puman

Ja det skulle va nå't...=)



Flätbrödet blev supergott o superstort...



kram in da storm

2010-11-24 @ 17:49:49
Postat av: Jossan

Tack som tusan för detta tips, detta ska provas kan jag lova :D

Eran söta Jullan skulle man kunna pussa på hur mycket som helst ser jag :D



Puss o kram till dig!

2010-11-24 @ 23:48:42
URL: http://jossansunderbaraliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0