Min dröm...

...är fortfarande att ha en struts-farm.
Jag började drömma om det när jag var runt 16 år där nån gång. Blev så fascinerad första gången jag var dom nära på Kolmården. Vilket möte! Jag var såld på dessa höga, ståtliga, vackra fåglar.



Mina tankar började snurra. Hur skulle det vara att ha ett par högbenta varelser? Skulle jag ha dom på tomten? På verandan kanske? Vad skulle jag göra med dom? Hm...köttet är ju gott....fjädrarna är vackra...äggen är...(harkel)...stooora=)

Jag fantiserade om att jag skulle ha ett hus med tillhörande byggnad där ett 20-tal hönor skulle få plats....jaja...en tupp oxå såklart.
Jag skulle ha några slaktdjur o några sällskapsdjur.
Hagen där dom skulle gå var stor o grönskande med ett par vattenhål. I mitten av hagen skulle där finnas som en slags glas-kupol. Tänk er "kupolen-fiket" i Spiralen, (dock inte så högt).
Ut till denna "kupol" skulle det gå en typ av spång, där besökare skulle föras ut till "kupolen" för att titta på mina vackra "pullor"....jaja...o tuppen.



Jag skulle ha en liten butik där jag sålde fjädrar till flug-fiske-tokiga, äggskal i form av ja...U name it! Stickade gose-strutsar...vy-kort.....listan kan göras lång. O.....man skulle kunna köpa kaffe givetvis. Kaffe att ta med sig ut till "kupolen".
Kött skulle man oxå kunna köpa...för jag skulle ha en slaktare som kom o fixade den biten.



Ja....det är en dröm jag fortsätter att drömma om. Mina älskade strutsar!

//puman

Kommentarer
Postat av: Jenny F

Go go med din strutsidé. Den är ju kanon. Jag tycker dock de känns så där "fågligt" läskiga....! Men med en kopp kaffe i "kupolen" skulle ja kanske börja tycka de var en aningen mindre läskiga...kanske...lite!



Kraam

2010-11-02 @ 10:37:28
URL: http://forell.nu
Postat av: puman

Ja eller huuur! Faan det är ju bara att samla info o satsa...typ=)



kram kram

2010-11-02 @ 12:16:30
Postat av: Cattis

Huga....det är en dröm jag hoppas förblir en dröm ;-) Nejvars...jag skulle kanske vänja mig.



Gick aldrig in till dem på Kolmården, hittade på allt annat att göra utom just det...ha ha. Creepy fåglar alltså!



Puss o Kram

2010-11-02 @ 15:16:29
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0