Dagen efter...

...valet är hela Sveriges befolkning hysteriska över vad som kommer att hända nu när SD är med i riksdagen. Ja, vad kan hända? Ut med packet då eller? Nja, kanske inte riktigt. Tydligen så röstade FOLKET till ett sånt här resultat....eller vänta. Det var säkert valfusk! Usch!
Jaja....själv röstade jag på MODERATERNA....Hejja, hejja!!
Idag har jag o lillskruttan varit ute i skogen....skööönt med friska luften ja. När vi kom in satte jag henne i våran nya babysitter, (present från farmor). Helnöjd unge tittade nyfiket på när jag svischchhcshscade ihop en knäckig äpplepaj. Mm...det blir middagens efterrätt.
Längtar tills på lördag gör jag oxå. Då är det LADIES NIGHT som gäller!!! Såååå kul det ska bli Anna!!!!!!!!!!!
Pappa o Jullan får snällt vara hemma medans jag tar en eller två autografer av Brolle....hihi!!
//puman

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hysteriska...ja vem vet... Jag känner en undran över varför man väljer att stödja ett parti med sådan vansinning ideologi. Att låta dem visa sin politik och låta dem få sin talan...ja låt dem tala...utanför Riksdagen! Måste man låta dem ta en plats där för att ta reda på vad de står för? Våga säga ifrån säger jag. Tycker man deras ideologi är ok så stå för det då. Invandringspolitik? Ett jättebra lockbete!

Att vara tyst och inte "gapa" är det samma som att godkänna dem.

Innanför våra dörrar...SD...NEJ TACK!



Annars då? =)

Visst är det underbart när de små kan börja sitta och titta och njuta av en liten stund på egen hand? Så stor hon blivit er fina Julia. Så glad och med!



Må gott och njut av den friska luften. Idag njuter vi av regnet !!

2010-09-21 @ 09:11:36
URL: http://forell.nu
Postat av: Anna

Bla bla bla......Nu är det så att SD HAR kommit in i rikstaden och vi kan inte göra ett skit åt det. Orka säga ditt o datt. Oavsett vad alla säger och skriver här eller på facebook skiter jag i nu hädan efter. Våga stå emot allt snack om SD...hehe!



Ska bli skitans kul på lördag. Ska jag komma o piffa hos dig eller hur gör vi? puss!!!!!

2010-09-21 @ 10:02:35
Postat av: Jenny

Just det Anna....HAR kommit in i Riksdagen. Läser du inte texten?? Det är ju detta som är tragiskt. SD HAR kommit in i Riksdagen.



2010-09-21 @ 12:57:23
URL: http://forell.nu
Postat av: puman

oj, oj, oj...nu hetta det till lite i bloggträsket...HAHAHA!!!

2010-09-21 @ 13:05:18
Postat av: Cattis

Go SD !!!



Nej, jag är inte rasist. Jag är nazist!

2010-09-21 @ 14:45:33
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Kostas

Ni som känner mig vet vem jag är. Jag heter Kostas och jag är grek. Jag är svensk medborgare men jag är grek. Jag föddes i Sverige men jag är grek. Jag kan aldrig vara svensk (inget illa menat), men så är det ju. Om ni inte kände mig och såg på mig så skulle ni aldrig säga att jag var svensk. Jag brukar säga, I Sverige så känner jag mig som en grek och i Grekland så känner jag mig faktiskt som en svensk. Sverige är ett fantastiskt land och jag älskar landet jag & min familj lever i. Jag vill att ni ska fundera över en sak. Tänk om jag hette Ahmed, var från Irak och var muslim. (Men jag är fortfarande jag, Kostas). Skulle ni hata mig då? Tänk om jag och mina barn, Minos och Isabella var tvugna att fly pga av förföljelse & krig, skulle ni hata mig då? Det finns idioter överallt, det finns grekiska idioter, irakiska idioter & svenska idioter. Kristna idioter & muslimska idioter. Hela världen består av en massa idioter. Men det finns också fina människor, tro det eller ej. Som vill passa in, som vill försöka, som vill lära sig. Som vill vara lite som alla andra är, som vill älska. Dessa människor kanske aldrig får någon chans, att visa vilka de är, för att de föddes i fel land? Alltid vara hatade, alltid vara utstötta, alltid tittas ned på, alltid tittas snett på. Skulle ni se mig så? Skulle ni se mina barn så? Om jag kom från fel land? Men på er nivå, så som jag tolkar er, så skulle väl ett svar vara, tänk om om inte fanns.

2010-09-21 @ 20:48:51
Postat av: Cattis

Som alla säkert förstår var ovan kommentar ett skämt. Jag är varken rasist eller nazist.

Enda anledningen att jag inte gråter för att SD kommit in i riksdagen är för att p.g.a det kanske äntligen våra övriga partier kan få upp ögonen för vår invandringspolitik.

Sverige ska naturligtvis vara ett land, dit man kan komma och skapa sig ett nytt hem. Ett land fritt från krig och annat elände. Ett land där man får nya möjligheter. Ett land där man kan få ett bra jobb eller utbildning.

Men vi måste skapa gränser och sätta krav för vad som är okej i Sverige och inte.

Jag vill bara förtydliga att jag alltså inte stödjer SD, men jag ser deras inträde inte som något 100 % dåligt (bara 98 %). Tror jag :-/

Politik är svårt. Och luddigt!

2010-09-21 @ 21:38:57
URL: http://minajochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0