Säger bara...:

- DRA NÅ'T GAMMALT ÖVER DIG ANNA WAHLGREN!!!

Tänkte på hennes fiiiiina ord om att "Det är inte föräldrarna det är synd om när inte barnet sover, utan det är barnet det är synd om."
Vakna hon sen då eller??? Säger bara.....Vilket skitprat.
Det är nog lite bättre att VI får sova så vi kan överföra våran pigga, utvilade energi till våra små barn sen när dagen gryr.

Som jag säger: - Julia går först, fast genom mig. Mår inte jag bra, så mår ju inte hon speciellt bra. Är ju rätt logiskt kan ju jag känna.


Nä....om man skulle ta o vara positiv istället o mysa till det lite extra idag....nu när kavajerna var så lika.


O så en lite passande bild på det...







//puman

Kommentarer
Postat av: Jenny F

Hahahaha!! Vilken tur att vi alla känner olika...

Trist att inte få sova absolut. Men vår pigga, utvilade, vuxna energi ger nada åt ett ej utvilat barn...enligt mig då...



Jag hör liksom din röst i ditt inlägg....Löve it! =)



Pigga, käcka och över-äppelkäcka kramar från oss! =)

2011-01-17 @ 14:34:12
URL: http://forell.nu
Postat av: Jenny F

Det är jag och Anna Wahlgren som inte vaknat ännu....hihihi!!



=)

2011-01-17 @ 14:46:55
URL: http://forell.nu
Postat av: Cattis

Jaa du, inte fan är man någon bra mamma när man är trött, det kan vi ju alla skriva under på!



Jag är ju också av den åsikten att om jag mår bra så mår mina barn bra. Vilket jag vet stämmer väääldigt bra eftersom jag har en snart 4-åring hemma också.



Kanske har fröken Anna rätt i att det är barnet det är synd om, som inte sover av vilken anledning det nu må vara. Men det är väl minst lika synd om föräldrarna, kan jag känna. Inte vaknar man ju upp efter en sömnlös natt och slår klackarna i taket och sjunger Halleluja.



Puss

2011-01-18 @ 08:39:47
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: J I L L I Z

Hejsan :D allt bra? :)

2011-01-18 @ 08:50:56
URL: http://jilliz.blogg.se/
Postat av: Jenny F

Må bra och vara utvilad är väl ändå två helt olika saker. Du kan vara en bra, välmående mamma även om du inte fått sova...det stämmer, vet jag, då jag har en 16 månaders, snart 3-åring och en 6-åring hemma! =)



Att inte som vuxen få sova är ju skitjobbigt, MEN, att vara liten och inte kunna reparera och ladda och finna trygghet ger, i min värld, taskiga avtryck på mycket annat. Inte dagen efter, inte två dagar efter, utan längre tid efter sömnlösa nätter. En natt hit och dit är ju inget konstigt....det fixar man utan problem.

Långa perioder av sömnlösa nätter är skadligt för den lilla/lille...i min värld då!



Jag tycker det är sunt att vi alla tycker olika. Det är intressant att höra olika funderingar och sätt att gå till väga.



Har Julia och mamma Josefin sovit bättre inatt?

Håller min tumme för det.



Puss o kram

2011-01-18 @ 10:54:38
URL: http://forell.nu
Postat av: Cattis

Ja Jenny, att må bra och vara utvilad är två olika saker. Därav mellanrum mellan styckena, kommentarer till två olika saker i Josefins inlägg :-)



Däremot kan jag nog känna att det går lite hand i hand det där med att må bra och vara utvilad. Eller kanske snarare att man mår bättre om man är utvilad.



Håller med dig om att det är sunt att vi alla är olika, trist vore det annars!



Kram

2011-01-18 @ 14:52:08
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: johan

Som pappa lägger jag mitt veto här.

Att inte få sova under en längre period är och förblir tröttsamt, det skriver alla under på som har lite innanför pannbenet.

Sömn behöver människan, och jobbar man och har ett ansvar mot andra inom tex säkerhet så blir det en katastrof om man är trött vilket i ett längre lopp påverkar sitt barn på nåt sätt.

Anna Whalgren o hennes bok är ju som sagt en bak skriven av en människa som vill tjäna pengar på sin grej för att kunna betala hyran, det vill jag med och det kräver rätt mängd sömn.

Min egen mamma sa till mig när jag pratade om sömn mm " ibland är man så trött att man skulle kunna strypa dom "...vilken komment från min mor....så tänkte hon när jag var liten och låg där o utforskade världen kl 0238 mitt i natten :-).......men jag har nu full förståelse för henne.

Håller med syrran i att "mina kids går först, fast genom mig".....

Jag kan aldrig vara hundra mot mina kids, lösa deras sömn-problem om jag själv inte får sova.

japp, thats it Anna, som ofta hämtar mkt från Scientologi....som hon själv sitter i :-)



#got you hillbilly#

2011-01-28 @ 23:54:19
Postat av: Jenny F

Johan; Har du läst boken? Har du provat ngt av Annas tips? Har du provat att se till barnen på ett annat sätt än fokus på det vuxna egot? Ett ego som kan vara svårt att släppa då man varit sitt ego väldigt länge innan man blev förälder.

I det här med sova på natten handlar om att hitta en lösning så barnet får sova. Att jobba med säkerhet, inom vården, handels spelar ingen roll. Vi ska alla fungera i vår yrkesroll och kombinera den med föräldrarollen. Från den dagen de små föds, till de blir stora så att säga.

Vad säger vi när barnen inte kan sova? "Vänta...mamma ska bara sova först så mamma kan hjälpa dig att sova?"



Intressant....

Scientologi och Anna Wahlgrens syn på barnavård....njaa..håller inte med. Erfarenhet som förälder och ett naturligt "bonnavett" är min tanke. Läs boken som en bok och inte som en lärobok Ni som inte gjort det. Härlig läsning!

Hepp hepp!



Och som en god vän till mig säger; "Sova? Det kan vi göra som pensionärer. Har vi otur är det , det ända vi får göra!"

Klockren tanke!

2011-02-01 @ 22:29:28
URL: http://forell.nu
Postat av: johan

Hm, konstigt att en så bra människa får så mkt kritik mot sig som hon inte kan besvara riktigt :-)



..men men visst, gillar man och misshandla sitt barn så.....

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5015762.ab

2011-02-03 @ 18:34:02
Postat av: Jenny F

Jaaa du, mina små har kunnat sova i sina egna sängar/rum mätta och trygga sen de var 5-6 månader. Jag frågade dig om du hade läst boken, eller provat något av Anna Wahlgrens tips? Har du det? Istället väljer du att svara genom att hitta negativ kritik som riktas mot endast en av hennes så kallade metoder. Eller påstår du att jag "gillar att misshandla mina barn" genom din kommentar?

Barnmisshandel....Är det en debatt du vill ta med mig?



/Din kära syster :) :)

2011-02-03 @ 20:57:34
URL: http://forell.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0