Seriös respons...

...förväntar jag mig när jag har något viktigt att berätta. Håller ni med? Vill inte ni bli "tagna" på allvar?
När jag berättar eller säger något, vill inte jag ha ironi eller pigga små skämt...eller antydan till skämt. Till slut låter jag bli att berätta något.

Intressant tycker jag...

Undrar varför "mottagaren" väljer att alltid kommentera med något lättsamt, skämtsamt? Hm...kanske själv helt enkelt håller med, men inte vågar "komma fram". Eller så gillar denna att helt enkelt sätta sig emot o retas.

Ja...det var bara en tanke som flög förbi o landade en sväng.


Vad gör ni idag då?
Jag o Julia är lite sugna på att ta en sväng till mormor...får ringa o höra om hon är hemma ordentligt först.


Vi hörs...

//puman

Kommentarer
Postat av: Cattis

Håller absolut med.

Du och jag är ju rätt duktiga på ovan, kommentarer både hit och dit, men det bara när det är läge. Eller när man är extra trött ;-)

Aldrig i en vanlig konversation. Då är det rent av ohövligt tycker jag.



Hoppas mamsen är hemma och att ni får en mysig dag!



Puss o Kram

2011-01-30 @ 09:11:11
URL: http://minajochjag.blogspot.com
Postat av: Lillis

Ja, det var verkligen en intressant tanke. En del människor kan verkligen inte prata viktiga och/eller djupa saker. Ibland blir det fel men oftast borde man kunna läsa av en situation om det är läge för skämt eller ej. Själv kan jag bli fruktansvärt irriterad om jag inte får "bra" respons. Respons är ju A och O i en kommunikation mellan två människor. :) Idag funderar vi på att gå på hockey beroende på hur barnen mår. De har varit sjuka i helgen. Annars inga andra planer men har precis vaknat. ;) Ha en bra dag och hälsa familjen och svärmor om ni åker dit. :) Kramar

2011-01-30 @ 09:48:33
Postat av: johan

Ja du, vad säga :-)

Att släta över ett seriöst inlägg med ett skämt inramat med små gulliga "smilys" mm är nog baserat på 2 saker...det första är att man känner sig utanför ämnets kunskaps-ram men vill ändå lägga en komment för att visa att "man är så bra och kan"...eller så besitter man inte kunskapen i att svara seriöst på ett inlägg skapat av en som öppnat sig i ett ämne och vill prata "vuxet".



Tänk er hemma i ett förhållande....

-älskling

-ja

-hur ska vi göra med min mamma som alltid blir så pinsam på släktträffarna ?

-vi kan anlita en firma som bygger en koja runt din mamma......fniss...hihi



Tror inte nån vill ha det svaret just då.



Att bli tagen på allvar när man tar upp ett ämne som man själv vill dela med sig av och tycker är viktigt vill nog alla.

2011-01-30 @ 10:53:05
Postat av: Jenny F

Jaaa...en svår sak ibland. Vi är ju alla olika men absolut vill man bli tagen på allvar.

Du tycker kanske att t ex jag är för skämtsam i mina kommentarer om jag skriver "hahaha"...eller "hihi" om det pratas om något där jag kan höra din ton i inlägget.

Blogg eller verkliga livet....självklart vill man bli tagen på allvar..



Hoppas ni haft en trevlig dag i solen.

2011-01-30 @ 15:04:17
URL: http://forell.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0